Šilo Blogas
msgbartop
Apie tai kas užknisa…
msgbarbottom

2009 09 17 No smoking

394607866_88a8d2c029

Praėjo jau beveik dvi savaitės, tad jau manau galiu pasigirti. Nugalėjau priklausomybę – mečiau rūkyti.
Ačiū jaučiuosi gerai. Ar nepasiilgstu cigaretės? Ne. Galbūt būtent dėl to, kad nepasiilgstu, ir pavyko mesti. Ačiū Allen Carr, kad tai parodė. Taip, kaip ir kaip tai kreivai skambėtų, didžiąją dalimi kad mečiau esu dėkingas Allen Carr knygai “Lengvas būdas mesti rūkyti“. Turėjau ją perskaityti 2,5 karto, kol susipratau. Pirmą kartą skaičiau susiradęs internete, kuri pasirodė versta mėgėjo, dėkingo neberūkančio, bet daugelis dalykų dėl prasto vertimo liko neužfiksuoti, ar neperduoti man, nesuveikė. (Toks savotiškas, bet veikiantis DRM :).) Antra kartą jau skaičiau kokybišką vertimą, perskaičiau tik pusę ir išsigandau. Išsigandau, o kas jei iš tikro mesiu, o kas jei man nepavyks. Trečią kartą jau skaičiau žinodamas kad perskaitysiu, ir labai norėdamas kad suveiktų (kaip ne kaip jau pusantro kart juk skaičiau, tad stiprus noras neberūkyti liko). Ir suveikė, dar nepabaigęs knygos supratau – neberūkysiu, o rūkymo atsisakymas tai nebus kažko gero atsisakymas, nebus kažkokia tai auka.

Jei esat priklausomas nuo nikotino, esat narkomanas, kaip kad buvau aš, jei net garsiai teigiat kad jums patinka rūkyti ir visiškai netikit kad bet kokia knyga jums gali padėt, aš vistiek primygtinai siūlau bent šiek tiek atverti savo protą ir  perskaityti šią knygą.

Tai ne knygos reklama, tai tik mažas Ačiū autoriui už šią knygą.

Tags: , ,

Komentarai

  1. |

    Sveikinu metus. ;)

  2. |

    Ką tu, ką tu, kokia sukaktis :)) Šaunuolis. Taip kažkaip netikėtai tu čia metei. Bet apsidžiaugiau, tarsi už save :)

    Nežinau, ar man liko asociacijos nuo knygos parašymo (?vertimo) stiliaus, ar tu tikrai taip kažkaip tikėjimo_žodiškai šitą įrašą surašei, kad beveik galima pamanyti, jog priklausomybę dabar turi ne nikotinui, o kokiai tai Allen_Carr_sektai ;)
    Kad ir kaip nepatiko man teksto stilius, bet informacija jame for sure naudinga. Jau skaičiuoju 41 savaitę ir 3 dienas :)

  3. |

    Ne sukaktis, o tai, kad nikotinas pilnai pašalinamas per ~ 2 savaites. Tai nikotino priklausomybė jau nebeprimins apie save, o kitus dalykus ( pvz.: o kaip noriu parūkyt, nei tai man labai patinka) aš jau nugalėjau. Tai va tiek tos sukakties :)

  4. |

    Sveikinu! Ir rekomenduoju išbandyti šią programėlę: http://www.xarka.com/freeware/quitcounter.html
    Kartais galėsi pasigėrėti visai įdomia statistika.

  5. |

    Pabandžiau, smagu:

    I have stopped nicotine for 11 days, 15 hours, 7 minutes and 54 seconds (11 days).

    I’ve not smoked 256 death sticks, and saved 70,40 Lt.

  6. |

    Negaliu, negaliu, negaliu patikėti tos knygos įtaka. Visi ją paskaitę ir metę rūkyti primena sektantus man :D nors girdėjau, kad iš tų metusių pusė atkrinta. Tada vėl skaito tą knygą, ir vėl meta. Taupo pinigus, gi sunkmetis

  7. |

    Sveikinu, žinau kaip tai nelengva, nes pats dėka šios knygos mečiau rūkyti, tad knyga tikrai įtakoja :)

  8. |

    Dar pasižiūrėk kairėje pusėje Milestones. Pamatysi per kiek laiko nesurūkysi pirmųjų 500, o vėliau ir 1000 cigarečių. Pamatysi po kiek laiko būsi sutaupęs pirmąjį 1000 litų. Smagu. O dar kai cigaretės pabrango :)
    Beje, paskaičiavau, kad per ~3 mėn. nesurūkysiu 1000 cigarečių (vidutiniškai surūkydavau 12 per parą), o tai yra ~4000 min. rūkymo. O tai yra 66,66 val., o tai yra ~3 paros, tad per metus tai būtų 12 parų, o per 10 metų net 120 parų vien rūkymo! 120 parų = ~4 mėn. Įsivaizduok, per 10 metų 4 mėnesius be perstojo rūkai.. dieną ir naktį…
    P.S. Naujomis cigarečių kainomis per metus laiko sutaupysiu 2000lt. Už tokią sumą ir į visai neblogą kelionę galima išvažiuoti.

  9. |

    Pataisymas. Nikotinas ne pašalinamas, o jo kiekis pakyla iki normalaus per 2 savaites. Nikotino vartojimo nutraukimo (withdrawal) sindromas atsiranda dėl staiga sumažėjusios nikotino koncentracijos. Ją organizmas stengiasi palaikyti vienodą, todėl rūkantiesiems jo gaminama mažiau, o staiga užkirtus egzogeninį jo patekimo kelią reikia pasigaminti daugiau. Užtrunka porą savaičių, nes sintezė suaktyvinama ne reflexiškai o per gana lėtus genų raiškos reguliavimo mechanizmus.

  10. |

    sveikinu ;). tavo plaučiai ir piniginė tau padėkos.

  11. |

    @ napalees

    Nesu mokslininkas ir nelabai moku zongliruot tokiom frazem, kurios paprastiems mirtingiesiems gali buti nesuvirskinamos :)

    Bet.. atrodo vistik cia smagiai nusipezeta. Tai, kad moki tokius zodzius, kaip “egzogeninis”, “reflexiskai” ir “genu raiskos reguliavimo mechanizmas” kazkodel neprivercia su baiminga pagarba paguzciot peciais ir pripazint, kad deretu nusileist tokiu autoritetingu egzoprotazu pasvaiciojimams.

    Kiek man yra zinoma, zmogaus organizmas toli grazu neuzsiima nikotino sinteze ar kazkuo panasaus. Nikotinas savaime yra nuodas, kuriuo apdovanotas tabako augalas – augalui savyje reikia nuodingos medziagos tam, kad apsigintu nuo norinciu apgrauzt vabzdziu ar kitu gyviu. Vabalas pakramto lapa ir pastebi, kad jis neskanus ir nuo jo susisuka sharabanai – ir palieka tabaka ramybej arba nustimpa. O pastarasis dziaugias atbaides kenkeja ir taip issaugo savo rushi ir toliau i sveikata zhelia ir dauginasi. Nu del
    dziaugimosi perlenkiu lazda, bet esme konkreciai tokia :) Daugelio insekticidu pagrindas kaip tik ir yra nikotinas – zmogaus kunui sita medziaga nifiga nereikalinga.
    Siaip ivairus augalai turi savyje vienokiu ar kitokiu nuodu, skirtu gynybai, ant kuriu pasikabinam mes, zmones – kavamedziai, kolamedziai ir kitokia augalija tam tikslui savyje turi kofeino, kokos medis turi kokaino, kanape turi tetrahidrakanabinolio, aguonos augalas turi morfijaus ir t. t.

    Tikekimes, kad nenorejai pasakyt, kad zmogaus organizmas atitinkamai stengiasi palaikyt vienoda kieki visu situ medziagu? Nejau rimtai tiki, kad zmogaus kunas pats visas sitas “gerybes” gaminasi?

    Turbut kazka viena ausim nugirdai apie tai, kaip nikotinas veikia smegenis ir vercia jas ishskirti dopamina. Ir susimakalavo. Suprimityvintai mastant to esme tikriausiai galetu
    but ir tokia – dopaminas ir co. stimuliuoja nervu sistema, privercia tankiau plakti sirdi ir pakelia kraujospudi. Taip suaktyveja visu kuno sistemu darbas, tame tarpe sugreiteja ir salinimas – o nikotinas ir co. kaip tik ir yra nuodai, kuriuos reikia kuo greiciau pasalinti, kad netrikdytu naturalaus kuno veikimo. Cia kaip su kokiu kosuliu ar ciauduliu – pateko svetimkunis ir is karto kyla atsakomoji pasalinimo reakcija. Nikotinas taip pat yra svetimkunis. Bet faktas, kad salinamas nikotinas tikrai kazkaip isduria smegenis ir sumakaluoja visokiu hormonu ar panasiu dalyku veikima, nes isprovokuoja netikro alkio/nepasitenkinimo/tustumos/nesaugumo jausma.

    Cia gal irgi netikslu, bet gilindamasis i tu spastu smulkmenas dar skaiciau, kad nikotinas privercia organizma atpalaiduoti dopamina del to, kad “megdzioja” medziaga, tarp smegenu lasteliu pernesancia elektrinius smegenu signalus. Paprastai smegenys pacios reguliuoja to dopamino isskyrima. O reguliuot nikotino jos negali, kadangi tai svetimkunis. Tokiu budu smegenims nebelieka kito pasirinkimo, kaip susilpninti jautruma tam signalu perdavejui. Ir nebeiseina naturaliai ishskirt dopamino, susijusio ir su jausmais/nuotaika ir pan. Ir del sutrikdytu smegenu rukaliams tenka griebtis cigareciu, kad sugriztu “normalumo” busena. Bet kokiu atveju neapsimoka durninti savo naturaliu elektriniu signalu perneseju ir tas pareigas perleist nuodui, kad tik juo uzsiterse galetume galvot, jog dabar jauciames geriau.

    Carras nebuvo mokslininkas ir todel reiketu jo nebart, kad vietoj tokiu kosminiu fraziu, kaip “genu raiskos reguliavimo mechanizmas”, pazvelge truputi paprasciau ir normalios savijautos issiderinima pavadino tiesiog “little monster”. Manau jis nieko neiskraipe, tiesiog nesnekejo pauksciu kalba.

  12. |

    Taip išties organizme paties nikotino nėra, tačiau yra jo darinių ir struktūrinių analogų. Jie netgi yra vadinami vitaminais (nikotinamidas (B3)). Ir nors normalūs Aceilcholino (nikotino analogo, būtent ir veikiančio per nikotininius receptorius) apykaitos pagrindiniai keliai šių medžiagų neapima, tačiau nutraukus vartojimą jos praverčia.
    Jeigu kalbėtume apie nikotino poveikį ir procesus po nutraukimo, tai taip – tikrai “išmakaluoja” tą aš ir turėjau mintyje. Acetilcholinas čia yra raktas į daugybės kitų medžiagų apykaitą smegenyse ir ne tik.
    Gi pats nikotino šalinimas yra gana greitas procesas. Turbūt dauguma rūkalių naudojasi patarle “Kas pavalgęs neparūko,- tas didžiausias tinginys”. Noras rūkyti po valgio atsiranda todėl, kad valgant suaktyvėja kraujo pratekėjimas per kepenis ir jos greičiau apvalo kraują nuo nikotino. Jeigu nikotinas šalintųsi dvi savaites, rūkyti kas valandą niekas nebėgiotų.
    Aš taip pat nesu mokslininkas ir tikrai ne botanikas, tad nežinau tiek daug apie augalus ir jų gaminamas medžiagas, bet žinau tikrai, kad nikotinas paralyžiuoja vabzdžius, todėl jie ir nelenda. Tad žmogaus su vabzdžiu gal nereikėtų lyginti.
    Sveikinu, kam pavyko ir raginu tuos, kas dar nepasiryžo.

  13. |

    @ napalees
    Del nikotino dariniu ir analogu nesiginciju, bet tiesiog pirmasis komentaras buvo toks, kuri perskaites patiklus zmogus tikrai galejo pradet nerimaut, kaip jam cia tuo nikotinu apsirupinus, kad tik “nestigtu” pora savaiciu. Ir atsirastu nemenka tikimybe uzsiraut ant nikotininiu pleistriuku, kramtoskiu ar kitokiu farmacijos triuku. O tai, labai tiketina, vel sugrazintu prie iprastesnio ir pigesnio nikotino gavimo – per plaucius, o ne per seiles ar oda. Todel reikia labai atsargiai destyt panasias mintis, kad kas nors netycia nesusiklaidintu jas sifruodamas. Ir vargu ar normaliam paprastam rukaliui kazka labai reiskia tie visi acetilcholinai ir t. t. Vargu ar Silo blogas rukantiems mokslinciams skirtas :D Todel, jei jau norisi komentuot, tai stengiames tai daryt kuo paprastesne zmoniu kalba.
    Dar drisciau abejot, ar ta patarle “Kas pavalgęs neparūko,- tas didžiausias tinginys” tikrai yra taip reiksmingai susijusi su suintensyvejusia kraujo kelione per kepenis. Bandom zvelgt paprasciau – maisto alkis, po paskutinio pavalgymo, atsiranda mazdaug po kokiu keturiu valandu, o nikotino alkis, po paskutinio parukymo, kaip ir rasei, atsiranda mazdaug po valandos. Tarkim, as valgiau pries penkias valandas ir rukiau pries dvi. Pasimetusios smegenys, neskiriancios maisto alkio nuo nikotino alkio, mane kamuoja, siuntinedamos signalus apsirupint maistu ir nikotinu. Tarkim, kad ka tik pavalgiau. Maisto alkis beveik is karto nuslopsta, taciau nikotino alkis niekur nepradingo. Jei zvelgtume i siuos du alkius kaip i dvi nieztincias vietas, tai savaime suprantama, kad pasikasius ir nuslopinus viena niezuli, kitas bus pastebimas daug lengviau ir erzins tol, kol nebus numalsintas. Greiciausiai net nelabai svarbu ar kepenys tuo metu sulaukia daugiau ar maziau kraujo.
    O zmogaus su vabzdziu is tikruju nereikia lygint, nes vabzdziai isizeist gali :) Pastarieji, suprate, kad uzsirove ant nuodo, is karto eina dairytis kazko skanesnio. O zmogus, net ir sulaukes kruvos akivaizdziu signalu, kad apsinuodijo – atsirado kosulys, susisuko galva, eme pykinti, gerkleje tvyro bjaurus skonis – toliau sekmingai visus juos ignoruoja ir godziai I save traukia smalkes. Ne vienas vabzdys nera toks kvailas, kaip mes – Protingiausioji Gyvybes Rushis..

  14. |

    Gal dėl to, kad esu dar labiau nemokslininkė ir jūsų komentarus turėjau skaityti labai lėtai, kad ką nors suprasčiau, bet nikotino alkį pajusdavau didžiąja dalimi priklausomai nuo to, kiek kuo tai einamuoju metu būdavau užsiėmusi ir kiek man ta veikla patikdavo, įtraukdavo. T.y. jeigu darbe turiu atlikti kokią bjaurią užduotį, kurios vengiu ir stumdau jau antrą dieną, tikrai parūkyti eidavau dažnai. Jei kas nors sunervindavo, pirma mintis būdavo “nu ir eikit šikti. durniai. einu į lauką parūkyti.”. Bet jeigu susigalvodavau kokį nors rankdarbį, pavyzdžiui, pasisiūti serafaną, kuris, kaip procesas, mane įtraukdavo su visu kūnu ir protu, galėdavau tai daryti per naktį be miego, tai parūkyti išeidavau retai.
    Netgi, man atrodo, jog buvo tiesioginė priklausomybė tarp norėjimo parūkyti ir galimybės tuo metu tai padaryti. Jei negali to padaryti (pvz, oro uoste), tai daug apie tai galvoji ir tuo labiau nori tai padaryti.

    Lygiai taip nemoksliškai, bet sąlyginai logiškai, galėčiau apginti ir nikotinines priemones. Mano asmeninėje patirtyje jos suveikė. Kramtydama gumą ar užsiklijavusi pleistrą nepajusdavau nikotino pliuptelėjimo į kraują (ar kur ten jis turi patekti). Gal nesugebėjau jo atpažinti? Atidarydama pleistro pakuotę, nors žinojau, kad taip nebus, ir logiškai suvokiau, kad tai yra nesąmonė, psichologiškai tikėdavausi pajusti tabako kvapą. Ir Fail – nepajusdavau nieko. Ką tikrai pastebėjau, tai lengvą blogumą, kai tos gumos privalgydavau per daug, ir žymius miego sutrikimus tuo laikotarpiu.
    Tai kodėl man tai padėjo? Nes tikėjau, kad padeda :)

    Savo rūkymą aš vertinau kaip ne nikotininę, o psichologinę priklausomybę. Jei buvau įpratusi rūkyti ryte eidama iki automobilio ar stotelės, man reikėjo įsisavinti kitokį įprotį tai atkarpai. Taip pat išmokti kitaip elgtis kilus pykčiui darbe. Išsiugdyti kitokią reakciją į situacijas, kuriose anksčiau būdavo naudojamas rūkymas.

  15. |

    Neberūkau 1 year, 17 weeks, 2 days, 23 hours and 17 mins :) Irgi po Carr’o knygos. Bet kad ji suveiktų reikįjo kažkiek save įtikint :) Na, bet tai suveikė. Yra feisbuoko appsas irgi skaičiuojantis, Į jį ir žvilgtelnu karts nuo karto. Rodo, kad sutaupiau ~1500Lt Na, bet čia senomis kainomis. Net nežinau kaip dabar po pabrangimo paskaičiuoti. Bėja, keli bendradarbiai irgi metė. Bet vėl pradėjo rūkyt. Taip, kad po kokių metų atsiranda dvejonės. Manau, reik profilaktiškai vėl paskaityt.
    Na, aš irgi taip jaučiausi kaip ir tu kai tik mečiau. Dabar jau tokio entuziazmo nėra (tiesiog apie tai beveik negalvoju), nors kai užeina psichologinis badas, atsimenant “tuos laikus” užtenka tik pagalvot apie neigiamas rūkymo pasekmes. Tiesiog, noriu perspėti, kad ir praėjus daugiau nei metams, kartais užsinori parukyti. Nors tas noras ne fizinis ir nėra labai stiprus.

  16. |

    Sveikinu!
    Mano istorija panaši – A.Carro knyga, lengvai nustojau rūkyti ir….. jau metai nerūkau, ir nenoriu :)

  17. |

    Sveikuciai, ka man daryti? as einu kita savaite kraujo is venos imt, blood test daryt, ir kaip man pasalinti nikotina is kraujo per savaite?

  18. |

    Haha, shouldn’t you be charging for that kind of knwodlege?!

Komentuok

You must be logged in to post a comment.