Šilo Blogas
msgbartop
Apie tai kas užknisa…
msgbarbottom

2009 04 12 Google AdWords

gadwords

Kas nežino šitos Google paslaugos? Žino visi kas naudojasi internetu, net jei galvoja, kad nežino. Tai Google reklamos skydelių, kuriuos matome atlikę Google paiešką, Gmail web sąsajoje, ir nemažoje dalyje internetinių puslapių, užsakymo paslauga.

Tai kontekstinė reklama, o jos privalumai ir gėris tame, kad daugeliu atveju laimi visi. Kadangi reklamos skydelis susijęs su puslapio turiniu, tai svetainės lankytojui pateikiama reklama susijusi su tuo kas jam įdomu, ko jis ieškojo, ar apie ką skaitė, paspaudęs gali gauti daugiau informacijos ar įsigyti rūpimą dalyką, reklamuotojui (puslapio savininkui) gerai, nes tokios reklamos yra labiau spaudžiamos (Google AdSense), daugiau pinigų prikapsi, reklamos užsakovui irgi gerai, nes gauna lankytoją, kuriam įdomu konkreti  paslauga ar prekė. Gerai ir Google, kuri pasiima dalį pinigų kurie suvaikšto iš reklamdavių į reklamuotojų kišenės. Bent jau tokia WIN-WIN-WIN-WIN situacija yra idealiu atveju.

Kadangi įrašo tema Google Adwords, tai pakalbėkim apie reklamos užsakymus. Mokam tik už paspaudimus (atvestus lankytojus), tikslinius žodžius/raktažodžius prie kurių norime, kad rodytų mūsų skydelius, pasirenkam patys, paspaudimo kainą nustatome irgi patys, skydelis tekstinis, tai jį sukurti nereikia jokių dizainerių paslaugų, šventė visus metus.

Nemažai Adwords rekomendacijų ar gidų, kuriuos skaičiau, rekomenduoja parinkti kaip įmanoma daugiau raktažodžiu, taip juk daugiau kartų jūsų baneris bus rodomas. Pačiame Google Adwors net yra įrankis, kuris pagal vieną žodį dar pasiūlo dar 250 ar daugiau: pvz.: filmai, nemokami filmai, naujausi filmai, siaubo filmai, kino filmai, filmai nemokamai, nauji filmai, filmai internete, geras kinas, kino filmai, filmas batman., filmai parsisiuntimui, dvd filmai, gerai filmai, pigūs filmai ir taip toliau.

Reklaminio skydelio tekstą siūloma rašyti kuo patrauklesnį paspaudimui: „Tai nerealu, spausk čia. DVD filmai.“, „Visi filmai. Viskas super pigu, apsilankyk“, „10‘000 filmų, geriausia filmų vieta internete“.

Jei užsuksite tokią ar panašią reklaminę kampaniją, galiu garantuoti, lankytojų sulauksite labai ir labai daug. Sėkmė? Taip, jei jūsų tikslas buvo pritraukti lankytojų į savo puslapį. Bet jei jūsų tikslas buvo pritraukti lankytojų, kurie atliktų kažkokį veiksmą – pirkimas, registracija, apklausa ar panašiai, tai tada – nesėkmė. Kodėl? Nes daugelis atėjusiųjų kažko ieškojo internete, gal net gi ne apie filmus, pamatė patrauklų banerį ir iš neturėjimo ką veikti paspaudė, o minties pirkti nėra ir nebuvo.

Ką daryt? Pats ieškojau atsakymų, kaip pritraukti pirkėjus, o ne lankytojus, daug skaitydamas apie tai ir eksperimentuodamas. Ir kol labiausiai pasiteisino žemiau aprašytas būdas.

Kurdamas naują reklamos kampaniją Google AdWords pasirenku, kad mano tikslinė grupė šneka lietuviškai, ir bazuojasi Lietuvoje. Skydelio tekstu bandau atbaidyti kuo daugiau šiaip naršančių, bergždžių lankytojų, „Nusipirk naujausią „Dertokilas“ filmą internetu, tik 22.50 lt“. Tai yra aiškiai pasakau kad reikės pirkti, ir net nurodau kainą. Ir dar rodau konkrečią prekę, o ne svaigstu, kaip viskas pas mane parduotuvėje faina, gražu ir kaip būtina apsilankyt. Su tekstu vėlgi reikia žaisti, sukurti po kelis skirtingus banerius ir žiūrėti, kaip jie konvertuojasi, kad susirasti labiau filtruojantį šiaip lankytojus.  Skydelio nuorodą nurodau vedančią į konkrečios prekės puslapį, o ne į parduotuvės index‘ą, kaip kad mėgsta daugelis.

Raktažodžius parenku kelis, bet taip pat tikslinius: Dertokilas, „pirkti Dertokilas“, „nusipirkti Dertokilas“ ir pan., atmetu raktažodžius, kurie jei bus kartu ieškomi su mano nurodytais, banerių nerodytų -atsisiusti, -nemokamai, -free. Paspaudimo kainą nurodau ne daugiau 1$, tai yra labai daug, ir tiek tikrai paspaudimas nekainuos (kainuos mažiau), bet aš noriu būti tikras, kad kai kažkas ieškos „Pirkti Dertokilas“, mano baneris būtų aukščiausiai, labiausiai pastebimas.

Ir būtinai nurodau, kad baneris būtų rodomas tik „Google Search“ puslapiuose, o ne visokiuose Partner, ar Content network. Jūs galit bandytis ir Content puslapiuose, bet mano patirtis sako, kad tikrai neveikia, paspaudimų daug, naudos – arti 0.

Tokiu būdu paspaudimų ant reklaminio skydelio gerokai mažiau (paspaudimai juk kainuoja, atsimenate?), o naudos daug daugiau.

Apibendrinant:

  1. Aiški tikslinė grupė;
  2. Banerius rodome tik Google paieškos puslapiuose;
  3. Skydelių tekstai atbaido freewaro ieškotojus ir kalba konkrečiai;
  4. Nuoroda į konkretų puslapį su informacija/preke/paslauga, kuriuos buvo ieškota;
  5. Raktažodžių nedaug, bet kokybiški, naudojant „“, [ ] ir – raktažodžių konkretizavimui ar šalinimui;
  6. Paspaudimo kaina didesnė, nei galimų konkurentų;
  7. Analizuojam rezultatus, jei reikia keičiam tekstus, šalinam gerai spaudžiamus, bet ne „perkamus“ raktažodžius.

Visus tekstus rašiau tik kaip pavyzdžius, ir realybėje jie gali neveikti su jūsų prekėmis ar paslaugomis. Reik nemažai testavimo, bandymų ir klaidų padaryti, kad surasti geriausią variantą, kaip prafiltruoti visus norinčius panaršyti, bet nepraleisti norinčių įsigyti. Darbo daug. O jei prisiminus, kad prekių ne viena…

O kaip jūs kuriate Google Adwords reklamines kampanijas?

Jei turite personalinių klausimų – parašykite.

Tags: ,

Komentarai

  1. |

    Fantastiškas rašinys. Ir labai naudingas tiems, kas ketina reklamuotis su AdWords. Dėkui!

  2. |

    Nu jo, sutargetinta maksimaliai :)

  3. |

    Labai ačiū už straipsnį.
    Viskas žinoma, bet super sukonkretinta.
    Manau, kad daug kam padės (sutaupys daug laiko). Kol prieini prie tokių išvadų……..
    Trumpai tariant, ačiū.

  4. |

    reikėtų “įtraukti” į bendrojo lavinimo mokyklų programą kaip pradžiamokslį :) DAR!

  5. |

    […] § Dienos tema 1. Google reklama. Jei turite verslo frontą internete, veikiausiai kada nors prireiks pasireklamuoti Google tinkle. Tuomet patarimai iš patirties padės sutaupyti daug laiko ir pinigų. […]

  6. |

    Jei užsuksite tokią ar panašią reklaminę kompaniją
    kompaniją -> kampaniją

  7. |

    Tikrai, didelis ačiū, bus proga pagaliau išmėginti ;]

  8. |

    […] seniau buvau pasidalinęs Google AdWords reklamos pirkimo ypatumais, gal bus irgi įdomu. Tags: adsense, reklama Kategorija: Google […]

  9. |

    daznai tenka ieskoti panasios informacijos. visada laukiu daugiau tokiu straipsniu, nes pastatyti reklama pirmose 5 vietose nera lengva.

  10. |

    Yra lengvas būdas, bet brangus. Pakelti paspaudimo kaina tiek, kad būtum pirmas net atsižvelgiant į konkurentų CTR :) Paruošus teisingą skydelio tekstą, jo kaina laikui bėgant pigs.
    O kalbant apie lietuviškus adwords, tai dažnai tos 5 vietos net neužimtos :)

  11. |

    “Paspaudimo kainą nurodau ne daugiau 1$, tai yra labai daug, ir tiek tikrai paspaudimas nekainuos (kainuos mažiau)”.

    Is kur zinoma, kad nekainuos daugiau. Ir isvis pgl ka, pagrinde, ta kaina-MUP varijuoja nlb man aisku ?

  12. |

    Beje, labai geraz ir informatyvus str. Atsake i daug klausimu. Thanks :).

  13. |

    […] esu parašęs keletą naudingų patarimų apie Google Adwords naudojimą, jie gali būti puiki atspirtis dar nebandžiusiems šios puikui reklamos sistemos, kad iškarto […]

  14. |

    yvairiu nustatymu yra adwordse,as vienakart buvau raktazodi pasidares net iki 3 cnt uz paspaudima

  15. |

    Lietuvis rinka palyginus nedidele, kai kurioms specifinems frazmes labai mazos paiesku apimtys, tenka naudoti platesnes frazes, permokant uz papsuadima ir sulaukiant daugiau maziau tiksliniu klientu

  16. |

    Man tai įdomu pagal ką reikia reguliuoti raktažodžių kainą? Jei skirsiu daugiau, tai ir gausiu daugiau susidomėjimo?

Komentuok

You must be logged in to post a comment.